Zdalna pomoc informatyczna to szerokie wsparcie w różnych sprawach związanych ze sprzętem elektronicznym zawarte w polisie Bezpieczny Dom oferowanej przez TUZ Ubezpieczenia. W czasach, gdy nasze domy są coraz bardziej skomputeryzowane, mamy coraz więcej laptopów, tabletów, smartfonów i innych urządzeń elektronicznych, Pomoc Informatyka jest jedną z najważniejszych usług assistance, z których mogą korzystać posiadacze naszego ubezpieczenia domu lub mieszkania.
Polisa Bezpieczny Dom zawiera aż 22 różne świadczenia Assistance. W poprzednim artykule opisaliśmy Assitance Medyczny, Assistance techniczny, Pakiet pomocy oraz Assistance AGD/RTV. Dzisiaj część 2, w której skupimy się na licznych korzyściach związanych z Pomocą Informatyka.
Zdalna pomoc informatyczna, zawarta w polisie Bezpieczny Dom, obejmuje wiele różnych usług dotyczących różnych sytuacji i wielu różnych rodzajów sprzęt elektronicznego.
Pomoc informatyka obejmuje zdalną konfiguracji dowolnego programu pocztowego. Informatyk służy wsparciem merytorycznym i technicznym w obsłudze pakietu MS Office, a dotyczy to wszystkich wydanych przez producenta wersji pakietu MS Office. Może też pomóc wsparciem merytorycznym i technicznym w systemach operacyjnych Windows oraz Mac – też w dowolnych wersjach tych systemów.
Dla wielu osób to miła niespodzianka, że posiadacza polisy Bezpieczny Dom, mogąc liczyć na pomoc informatyczną, ma również zapewnione wsparcie merytoryczne w obsłudze kanałów Social Media. Oczywiście nie polega to na świadczeniu usługi ciągłej, ale polega na rozwiązaniu bieżących problemów z obsługą takich kanałów. Dla kogoś, dla kogo prowadzenie czy współprowadzenie profilu lub profili w mediach społecznościowych jest ważne, pomoc informatyka w rozwiązaniu bieżącego istotnego problemu związanego z obsługiwanym profilem może być niezwykle istotną zaletą Bezpiecznego Domu.
W ramach policy można też liczyć na pomoc w instalacji oraz deinstalacji oprogramowania oraz diagnostyce i naprawie niewłaściwie działającego oprogramowania w przypadku awarii urządzenia (dotyczy czterech świadczeń z listy). Do tego zapewniona jest pomoc przy obsłudze, instalacji i konfiguracji urządzeń oraz oprogramowania oraz sprawdzeniu poziomu bezpieczeństwa komputera – przeskanowaniu w poszukiwaniu wirusów, instalacji odpłatnych, zdalnej pomocy przy usuwaniu wirusów komputerowych lub innego rodzaju potencjalnie niebezpiecznego oprogramowania z urządzeń.
Dzięki pomocy informatyka możliwe jest także przyspieszenie działania komputera – optymalizacja szybkości pracy systemu operacyjnego – a to z pewnością może wpłynąć na lepsze funkcjonowanie mieszkańca lub mieszkańców, oszczędność czasu, a tym samym może dać więcej czasu na cieszenie się Bezpiecznym Domem, czyli domem lub mieszkaniem dobrze ubezpieczonym w TUZ.
Jeśli jednak działania komputera już nie da się przyspieszyć, nasz informatyk doradzi w zakresie doboru nowego urządzenia.
Dzieci korzystają ze sprzętów elektronicznych w coraz młodszym wieku, na komputerach, tabletach czy smartfonach robią coraz więcej. Bawią się, grają, czytają, uczą, biorą udział w zajęciach, a więc kontrola rodzicielska czy kontrola opiekuńcza coraz częściej stają się ważną potrzebą lub koniecznością.
Czasem trudno ustawić kontrolę rodzicielską w sprzęcie elektronicznym w sposób odpowiedni dla danego dziecka, a w tym również użyteczna może być pomoc informatyka. Dotyczy to:
– weryfikacji odwiedzanych przez dziecko stron internetowych,
– ustawieniu kontroli rodzicielskiej na popularnych przeglądarkach internetowych,
– blokadzie wybranych przez rodzica lub opiekuna prawnego Ubezpieczonego, będącego dzieckiem w wieku do lat 18, stron internetowych (np. Facebook) – dostęp tylko po elektronicznym wyrażeniu zgody przez rodzica lub opiekuna prawnego Ubezpieczonego,
– stworzeniu osobnego konta z ograniczonymi uprawnieniami systemowymi.
Zdalna pomoc informatyczna oferowana w ramach ubezpieczenia Bezpieczny Dom może również dotyczyć pomocy w skanowaniu antywirusowym i maleware, weryfikacji nielegalnego oprogramowania i usunięciu go na życzenie Ubezpieczonego, pomocy w konfiguracji poczty poprzez wsparcie telefoniczne, pomocy w aktualizacji systemów operacyjnych (wsparcie telefoniczne lub instrukcje). Zapewniamy też wsparcie telefoniczne w obsłudze merytorycznej telefonów i urządzeń mobilnych typu tablet z systemami iOS, Android, Windows Phone, wsparcie telefoniczne podczas pobierania, instalowania aplikacji oraz wsparcie telefoniczne podczas konfigurowania płatności przez telefon.
W następnych odcinku, tuż przed pierwszym dniem wiosny, spróbujemy Państwa przekonać, że to najlepszy pora, aby skorzystać z Organizacji przeglądu na życzenie ubezpieczonego – usługi assistance zawartej w ubezpieczeniu Bezpieczny Dom, jednej z najważniejszych i najatrakcyjniejszych obok usługi Druga Opinia Medyczna.
Wszystkie szczegóły dotyczące ubezpieczenia Bezpieczny Dom są dostępne w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.