Zasady likwidacji szkód

Start | Likwidacja szkód | Zasady likwidacji szkód

Jak przebiega proces likwidacji szkody?

Szkodę możesz zgłosić na 2 wygodne sposoby:

1) poprzez formularz online lub 2) telefonicznie
W obu przypadkach wystarczy tylko podać wymagane dane i załączyć wskazane dokumenty.

 

KROK 1: Zgłoszenie szkody
Najwygodniej jest zgłosić szkodę samodzielnie, przez formularz online. Można to zrobić o każdej godzinie, dowolnego dnia i bez oczekiwania na połączenie z konsultantem.
Zgłaszając szkodę telefonicznie, dzwonisz na ogólny numer infolinii TUZ Ubezpieczenia. Doradca poprosi Cię o numer polisy, z której będzie zgłaszana szkoda, dane osobowe uczestników zdarzenia oraz informacje dotyczące przedmiotu szkody (np. dane z dowodu rejestracyjnego, dokumentację medyczną). Rozmowa może potrwać ok. 10 minut.
Te same dane podaje się zgłaszając szkodę samodzielnie poprzez formularz online.

 

KROK 2: Wysłanie dokumentacji
W kolejnym kroku, opiekun sprawy przekaże Ci informację na temat potrzebnych dokumentów – ich listę wyśle na wskazany przez Ciebie adres e-mail lub listem tradycyjnym, na adres pocztowy. Im szybciej dokumenty do nas dotrą, tym szybciej przebiegnie cały proces.

W niektórych przypadkach, w toku sprawy, mogą okazać się potrzebne dokumenty dodatkowe. Opiekun będzie się wtedy kontaktował z Tobą telefonicznie.
W zależności od typu zgłoszenia mogą to być:

  • potwierdzenie okoliczności zdarzenia przez policję wezwaną na miejsce zdarzenia
  • potwierdzenie przez sprawcę okoliczności powstania szkody
  • potwierdzenie zgłoszenia szkody kradzieżowej na policji
  • potwierdzenie przyczyny powstania szkody przez administratora budynku.

 

KROK 3: Oględziny rzeczoznawcy
Maksymalnie w ciągu 5 dni od otrzymania pierwszego zgłoszenia, skontaktuje się z Tobą telefonicznie nasz przedstawiciel (rzeczoznawca), w celu oszacowania strat (tzw. oględziny).

 

KROK 4: Decyzja
Po przeprowadzonej analizie dokumentacji oraz oględzinach, pisemnie poinformujemy Cię o podjętej decyzji w kwestii o odpowiedzialności za szkodę i wysokości odszkodowania do wypłacenia.


Jak długo trwa procedura likwidacji szkody?

Ustawowo, zakład ubezpieczeń zobowiązany jest zająć stanowisko w sprawie szkody w ciągu 30 dni od dnia jej zgłoszenia. Termin ten może ulec wydłużeniu tylko w sytuacji, gdy nie jest możliwe wyjaśnienie okoliczności, koniecznych do ustalenia odpowiedzialności ubezpieczyciela albo wysokości świadczenia. W każdym przypadku jednak, w ciągu 30 dni powinna zostać wypłacona tzw. bezsporna kwota odszkodowania lub przekazana informacja, wskazująca jakie okoliczności stanęły na przeszkodzie w zakończeniu procesu likwidacji i wypłacie kwoty bezspornej.

Ikona dostępności
Aa+
Aa-
Ikona kontrastu