Aa+
Aa-
Reset
Przejdź do treści

Deklaracja dostępności TUZ

Deklaracja dostępności
Strzałka kierująca w prawo
Strzałka kierująca w prawo

Deklaracja dostępności

TUZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.Deklaracja dostępności dotyczy strony strona TUZ.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • niektóre dokumenty PDF
  • niektóre zewnętrzne aplikacje kalkulatorów i formularzy

Nadmierne koszty

PDF, które wymagają skanowania i przekształcenia w dostępne dokumenty cyfrowe, często są materiałem nieistotnym z pkt widzenia użytkownika, a koniecznym do zamieszczenia ze wzgledów proceduralnych. Koszt digitalizacji wielu dokumentów archiwalnych może przewyższać korzyści wynikające z ich dostępności.
Natomiast systemy zgłoszeń i aplikacje powstałe wcześniej są bardzo kosztowne w modernizacji i są używane tylko przez ograniczoną grupę użytkowników.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez UDI Group. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do osoby odpowiedzialnej za dostępność — mailowo bok@tuz.pl
lub telefonicznie 22 327 60 60.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.


Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl
.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie