02-09-2020
Artur Stępień nowym członkiem zarządu TUZ
1 września do Zarządu TUZ TUW dołączył Artur Stępień, ekspert z 24-letnim doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej, w tym 12-letnim w zarządach firm ubezpieczeniowych.
Artur Stępień od 1996 roku do 2005 pracował w Energo-Asekuracja/Tryg Polska (obecnie HDI Warta), gdzie był odpowiedzialny za obszar reasekuracji. Potem przez trzy lata jako dyrektor w biurze reasekuracji w Polskim Towarzystwie Reasekuracji S.A. (Polish Re) był odpowiedzialny za rynek polski oraz rynki pozaeuropejskie. W latach 2008-2012 pracował w Polskim Towarzystwie Ubezpieczeń S.A./Gothaer Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., gdzie był członkiem zarządu odpowiedzialnym m.in. za produkty ubezpieczeniowe, likwidację szkód, reasekurację, IT i aktuariat.
Później był między innymi członkiem zarządu w Reso Europa Service oraz dyrektorem polskiego oddziału Balcia Insurance SE. W 2018 roku został odznaczony Odznaką PIU „Za Zasługi Dla Ubezpieczeń”.
Artur Stępień ma również doświadczenie jako wykładowca akademicki. W tej roli współpracował ze swoją macierzystą uczelnią, Uniwersytetem Technologiczno-Humanistycznym w Radomiu, oraz z Uniwersytetem Warszawskim.
29-05-2020
TUZ-owe krawcowe i krawcy uszyli blisko 2000 maseczek
1535 maseczek uszyły TUZ-owe krawcowe i TUZ-owi krawcy w ramach akcji społecznej „Warszawa szyje maski dla medyków”. Nasi Pracownicy tak się rozpędzili, że uszyli maseczki również dla wracających do biura pracowników TUZ Ubezpieczenia.
Akcja zaczęła się w połowie marca, w czasie pandemii, gdy szybko okazało się, że brakuje maseczek dla pracowników służby zdrowia, a tym samym zagrożone było zdrowie tych, których zadaniem jest ochrona zdrowia i ratowanie życia pacjentów zarażonych COVID-19. Bez odpowiedniej ilości maseczek służbie zdrowia groziłby paraliż, który mógłby spowodować znacznie większą zachorowalność na koronawirusa. Dlatego pracownicy marki TUZ Ubezpieczenia zaangażowali się w akcję pomocy – szyli i nadal szyją. Między innymi dzięki nim skutki pandemii w Polsce udało się ograniczyć.
− Gdy myślę o skali zaangażowania i o tym, że tak wiele osób nosi lub będzie nosić maseczki uszyte przez TUZ-owiczów, jestem dumny i szczęśliwy, że mogę pracować z ludźmi, którzy mają tak wielkie serca – mówi Piotr Zadrożny, prezes TUZ Ubezpieczenia. − To jest wspaniałe, gdyż każdy ma życie prywatne i wiele własnych spraw. Jednak są wśród nas osoby, które potrafią dzielić swój czas tak, aby nie tylko dopełniać wszystkich obowiązków względem rodziny i firmy, ale jednocześnie znaleźć chwilę na pomoc innym.
Wśród pracowników TUZ akcję „Warszawa szyje maski dla medyków” nagłośniła Joanna Rechnio, kierownik Departamentu Administracyjno-Gospodarczego, która szybko stała się też koordynatorką akcji szycia maseczek przez pracowników naszego towarzystwa.
− Do akcji „Warszawa szyje maski dla medyków” przyłączyłam się jako osoba prywatna, ale po rozpowszechnieniu w firmie informacji o tym przedsięwzięciu okazało się, że mamy wielu pracowników, którzy chcą pomóc – opowiada Joanna Rechnio. – Zorganizowaliśmy zakup materiałów i ich kolportaż do domów osób szyjących. W połowie marca mieliśmy duże trudności ze znalezieniem pasujących tkanin bawełnianych. Nadwyżki, które pozostały nam po marcowych zakupach, skierowaliśmy natychmiast do centrali organizatora akcji, aby sprawnie mógł je rozdysponować w gronie innych osób zaangażowanych w to przedsięwzięcie. Na portalu społecznościowym poświęconym akcji TUZ zyskał własny hasztag: #tuzowekrawcowe.
Niektórzy angażują do akcji także swoje rodziny lub bliskich. Dorota Koman, dyrektor handlowy, w pomoc włączyła się razem z mężem Piotrem.
− Gdy w TUZ-ie rozpowszechniona została informacja o akcji „Warszawa szyje maski dla medyków”, postanowiliśmy dołączyć. Kupiliśmy maszynę do szycia oraz nici i zgłosiliśmy się po materiały do firmy. Trochę trwało zanim skompletowaliśmy wszystko, ale udało się. Ustaliłam wówczas z mężem, że w związku z licznymi obowiązkami służbowymi będę go wspierać, jednak samo szycie maseczek pozostawiam jemu. Zgodził się z chęcią – opowiada Dorota Koman. − Mój mąż kiedyś szył w wojsku, szybko przypomniał sobie, jak się to robi. Wymiarowanie i wykroje robiliśmy wspólnie, następnie mąż zszywał materiał i przytwierdzał troczki lub gumki. Prasowaniem gotowych maseczek zajmowałam się ja. Przyznaję, że wspólna praca bardzo nas zintegrowała. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc.
Z kolei Agnieszka Tkaczyńska z Departamentu Obsługi Klienta maseczki szyje razem z mamą.
Jedną z najbardziej aktywnych wspierających akcję jest też Agnieszka Roguska, dyrektor Departamentu Rozliczeń TUZ. Dotychczas uszyła ponad 400 maseczek, jednak pragnie działać dalej. Poprosiła o kolejną partię materiałów.
− Cała sytuacja, w której się znaleźliśmy, była, jak mi się wydaje, niezwykle przygnębiająca dla wielu z nas. Z zewnątrz docierały informacje o deficycie materiałów i braku zabezpieczeń dla personelu medycznego. Miałam świadomość, że uszycie każdej maseczki pomaga osobom, które są najbardziej narażone na konsekwencje wirusa, a jednak nie ustają w aktywnym niesieniu pomocy – mówi Agnieszka Roguska. – Mojej pracy towarzyszyła pogoda ducha. Pomimo zmęczenia cały czas miałam świadomość, dlaczego to robię. Był to dla mnie rodzaj motoru napędowego do działania. Wiara w to, co się robi, daje siłę.
W akcji szycia maseczek brali również udział:
Krzysztof Bojek – Departament Likwidacji Szkód;
Katarzyna Gorczak-Surynowicz – Departament Sprzedaży;
Marianna Grabowska – Departament Rozliczeń;
Małgorzata Koperwas – Departament Sprzedaży;
Robert Patuła – Departament Sprzedaży;
Agnieszka Szyszka – Departament Sprzedaży.
− To zaszczyt pracować z takimi osobami − komentuje Piotr Zadrożny. − TUZ to firma, a firma to ludzie. Jeśli zatem mamy wśród nas tak wspaniałych ludzi, to znaczy, że TUZ to dobra firma. Jestem bardzo wdzięczny wszystkim pracownikom zaangażowanym w akcję.
Jednak na tym nie koniec pomocy ze strony pracowników TUZ Ubezpieczenia. − Bez względu na to, co wydarzy się w najbliższych tygodniach czy miesiącach i jak zmieni się sytuacja związana z koronawirusem, nie planujemy wstrzymać produkcji maseczek, bo wiemy, że są i jeszcze długo będą potrzebne − podkreśla Joanna Rechnio.
− Nie zapomnieliśmy o naszych kolegach i koleżankach z pracy − mówi Joanna Rechnio. − Dla wszystkich wracających do biura lub już pracujących w biurze też mamy po niespodziance w postaci maseczki. Zapraszamy do recepcji po odbiór.
W sumie TUZ-owe krawcowe i TUZ-owi krawcy uszyli więc blisko 2000 maseczek: ponad 1500 dla pracowników służby zdrowia i pozostałe dla pracowników TUZ.
Akcja społeczna „Warszawa szyje maski dla medyków” została zorganizowana przez warszawskie krawcowe w ramach grupy działającej na portalu społecznościowym. W ramach akcji pracownicy towarzystwa charytatywnie szyją maseczki ochronne dla służby zdrowia, korzystając z materiałów sfinansowanych i zakupionych przez TUZ Ubezpieczenia. Gotowe maseczki trafiają do warszawskich szpitali oraz ośrodków medycznych.
Wszystkim zaangażowanym w akcję serdecznie dziękujemy.
PS: Hasztag wybrany przez #TUZoweKrawcowe uwzględnia tylko Panie, ale został przyjęty z pełną życzliwością. Jednak ze względu na udział w akcji również Panów w tytule artykułu użyto sformułowania zgodnego z zasadami języka polskiego: "TUZ-owi krawcy".
11-05-2020
TUZ zintegrowany z platformą technologiczną Insly
Szybka kalkulacja składki, łatwe monitorowanie sprzedaży i sprawne zarządzanie relacjami z klientami – to podstawowe korzyści z integracji TUZ Ubezpieczenia z platformą technologiczną Insly.
- Ponad dwa tysiące agentów będzie mogło korzystać z naszej technologii dzięki współpracy z TUZ Ubezpieczenia. Integracja TUZ z platformą Insly została zakończona pełnym sukcesem. Bardzo się z tego cieszymy – mówi Piotr Bartos, dyrektor generalny Insly w Polsce.
- Wybraliśmy Insly, bo ta platforma to duże udogodnienie dla naszych agentów i w rezultacie również klientów, a także kolejny krok na drodze technologicznego rozwoju naszej firmy – komentuje Piotr Zadrożny, prezes TUZ Ubezpieczenia.
Oferta ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AutoCasco marki TUZ Ubezpieczenia jest już dostępna w prostym, bezpiecznym i dostosowanym do wymogów RODO i IDD narzędziu informatycznym Insly, które służy do:
· szybkiej kalkulacji składki równocześnie TUZ Ubezpieczenia i innych towarzystw dzięki połączeniu z naszymi webserwisami,
· wystawiania polis i bieżącego monitorowania sprzedaży,
· zarządzania relacjami z klientami.
- Oczywiście ważne jest to, że rośniemy w Polsce, ale skala, którą teraz zwiększamy do 10 tys. użytkowników, wzmacnia w nas przekonanie, że model biznesowy Insly sprawdza się w Polsce, że jesteśmy potrzebni zarówno pośrednikom, jak i ubezpieczycielom. Obecny kryzys pokazuje to chyba dobitniej niż kiedykolwiek. Digitalizacja działalności nie jest już bowiem tylko motorem wzrostu, ale warunkiem koniecznym do budowania odporności biznesu na przyszłe kryzysy. Nasza technologia może być właśnie taką tarczą – mówi dyrektor Piotr Bartos.
07-05-2020
TUZ ubezpiecza uprawy rolne z dopłatą do składki z budżetu państwa
Ubezpieczenie upraw rolnych i zwierząt gospodarskich z dopłatą do składki z budżetu państwa oferuje tylko sześć towarzystw ubezpieczeniowych, ale niektóre z nich już zakończyły lub kończą sprzedaż wiosenną. TUZ Ubezpieczenia nadal ją prowadzi.
Ubezpieczenie z dopłatą z budżetu państwa to oferta spełniająca potrzeby wielu rolników, dlatego TUZ Ubezpieczenia wprowadził takie polisy do swojej oferty. Sprzedajemy je razem z naszym partnerem Agencją Ubezpieczeń Rolnych AUROL.
Na czym polega ubezpieczenie z dopłatą? Ustawa o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich przewiduje, że rolnik opłaca tylko część składki należnej ubezpieczycielowi. Druga część składki jest dopłacana ubezpieczycielowi ze środków publicznych.
W myśl Ustawy, dopłaty do składki dla ubezpieczeń upraw obejmują łącznie 10 ryzyk, w tym: pięć ryzyk obowiązkowych (grad, powódź, susza, przymrozki, ujemne skutki przezimowania) oraz pięć ryzyk dobrowolnych (huragan, deszcz nawalny, piorun, obsunięcia się ziemi, lawiny).
Warunkiem ubezpieczenia upraw jest ich wysianie lub wsadzenie do gruntu. Istnieje jednak możliwość zawierania ubezpieczeń poniższych upraw na planie zasiewu zbóż jarych, rzepaku jarego, rzepiku, buraków cukrowych, kukurydzy.
Rolnik spełni obowiązek ubezpieczenia upraw, jeżeli zawrze umowę ubezpieczenia dla co najmniej 50% powierzchni swoich upraw podlegających obowiązkowi ubezpieczenia od przynajmniej jednego ryzyka obowiązkowego: gradu, powodzi, suszy, przymrozków, ujemnych skutków przezimowania. Umowa zawierana jest na okres do 12 miesięcy. Rolnicy posiadający ubezpieczenie dla co najmniej połowy swojej produkcji (upraw) w przypadku klęski otrzymują pełną pomoc z budżetu państwa. Rolnicy, którzy nie spełnili obowiązku zawarcia takiego ubezpieczenia, w przypadku klęski otrzymają pomoc pomniejszoną o połowę.
Warto zaznaczyć, że ryzyka dobrowolne mają w polskich warunkach klimatycznych drugorzędne znaczenie. Często są one oferowane klientom jako uzupełnienie oferty do ryzyk obowiązkowych.
Rolnik może wykupić u nas również rozszerzenie ochrony o ryzyko ognia, rozumiane jako szkody powstały w wyniku działania ognia, który przedostał się poza palenisko lub powstał bez paleniska i rozszerzył się o własnej sile w następstwie zdarzenia losowego lub działalności człowieka. Przedmiotem ubezpieczenia w tym zakresie mogą zostać objęte uprawy: zbóż, rzepaku, tytoniu, chmielu, które ubezpieczony wskazał w umowie ubezpieczenia. Ryzyko ognia nie wchodzi w pakiet ryzyk dotowanych z budżetu państwa.
TUZ zawiera umowy z producentami rolnymi, którzy prowadzą produkcję rolną we własnym lub dzierżawionym gospodarstwie rolnym. Umowy dla dużych przedsiębiorstw (zatrudniające ponad 250 osób i których obrót roczny przekracza 50 mln euro lub których całkowity bilans roczny przekracza 43 mln euro) można zawierać po otrzymaniu przez nie pisemnej zgody z MRiRW na zawarcie ubezpieczenia z dopłatą do składki z budżetu państwa. Klient zobowiązany jest okazać taką zgodę, aby można było wystawić polisę.
Sumy ubezpieczenia dla 1h upraw rolnych wyliczane są na podstawie konkretnych wskaźników i nie mogą przekraczać maksymalnych sum ubezpieczenia określonych w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Proponowana przez TUZ oferta ubezpieczeń upraw rolnych i zwierząt gospodarskich z dopłatą do składki z budżetu państwa, to narzędzie skutecznie wspierające sektor rolny. Serdecznie zapraszamy do współpracy.
Artykuł „TUZ w elicie ubezpieczających rolnictwo” ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” 27 kwietnia br.
Więcej informacji o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w TUZ Ubezpieczenia, Ogólne Warunki Ubezpieczenia, Kartę Produktu i inne dokumenty można znaleźć na podstronie produktu: https://tuz.pl/ubezpieczenie-rolne/ubezpieczenie-upraw-rolnych-i-zwierzat-gospodarskich/
04-05-2020
TUZ ubezpieczycielem miesiąca – stwierdziła “Gazeta Ubezpieczeniowa”
TUZ ubezpieczycielem miesiąca! – uznała "Gazeta Ubezpieczeniowa". Informacja o kolejnym wyróżnieniu dla marki TUZ Ubezpieczenia została opublikowana na stronie internetowej www.gu.com.pl.
W uzasadnieniu przyznania wyróżnienia za kwiecień 2020 roku redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej" napisała: „za wprowadzenie Pełnego Pakietu Pomocy dla Agenta, specjalnej akcji skierowanej do pośredników, którzy mocno odczuli skutki ograniczeń spowodowanych koronawirusem, trafne odczytanie potrzeb agentów i większy od oczekiwanego sukces inicjatywy”.
O rozpoczęciu akcji "Pełny Pakiet Pomocy dla Agenta" informowaliśmy między innymi w publikacji "Zwiększamy prowizję dla Agentów oddając naszą marżę", a o zamknięciu listy zgłoszeń napisaliśmy w tekście pt. "Ponad tysiąc Agentów zgłosiło się do TUZ po pomoc".
Program "PPP dla Agenta" spotkał się z bardzo przychylnym przyjęciem branży ubezpieczeniowej, również przez środki masowego przekazu, między innymi najbardziej prestiżowe media branżowe: "Dziennik Ubezpieczeniowy", blog "Dumni z Ubezpieczeń" i właśnie "Gazetę Ubezpieczeniową".
"Ubezpieczyciel Miesiąca" to już kolejne w ostatnich miesiącach wyróżnienie dla marki TUZ Ubezpieczenia, które zaliczamy do najbardziej prestiżowych. Wcześniej zostaliśmy wyróżnieni m.in. przez Komisję Nadzoru Finansowego jako "Instytucja finansowa przyjazna mediacji", a już w tym roku tytułem "Menedżer Roku 2019" został nagrodzony Piotr Zadrożny, Prezes TUZ.
#TUZ #ubezpieczenia #PelnyPakietPomocyDlaAgenta #PrawdziwychPrzyjaciolPoznajeSiewTUZie #UbezpieczycielMiesiaca #oTUZto
24-04-2020
Koronawirus? Zadzwoń do TUZ i połącz się z Infolinią COVID-19.
Boisz się koronawirusa, nie wiesz co robić, chcesz zapytać? Zadzwoń na Infolinię COVID-19. Wystarczy połączyć się z numerem 22 327 60 60, a następnie wybrać cyfrę 8. „Centrum informacji TUZ Ubezpieczenia na temat koronawirusa” udzieli Ci pomocy niezwłocznie. Infolinia powstała we współpracy z naszym partnerem Global Assistance.
Z naszych porad mogą skorzystać wszyscy Klienci TUZ Ubezpieczenia, wszyscy Agenci, Podwykonawcy i Pracownicy towarzystwa. Porady obejmują zagadnienia dotyczące zdrowia, prawa i spędzania czasu w czasie pandemii. Można dowiedzieć się więcej na temat higieny i bezpieczeństwa w czasach zarazy, gdzie są czynne apteki całodobowe, uzyskać informacje w zakresie obostrzeń (ograniczeń, nakazów, zakazów, zaleceń) wynikających z regulacji rządowych wpływających na życie codzienne.
Mamy nadzieję, że dzięki wsparciu naszej Infolinii więcej spraw będą Państwu mogli załatwić pozostając w domu i nie ryzykując zarażenia koronawirusem.
Infolinia jest czynna codziennie w godzinach od 8:00 do 18:00.
Infolinia została otwarta przy współpracy z Global Assistance, który od ubiegłego roku jest partnerem marki TUZ Ubezpieczenia.
- Dzięki współpracy z Global Assistance nasi Klienci mają zagwarantowaną i obsługę na najwyższym międzynarodowym poziomie. Uruchomienie wspólnej Infolinii COVID-19 to tylko dowód naszej dobrej współpracy, wspólnej troski o naszych Klientów i wszystkich pracujących lub współpracujących z nami osób – mówi Piotr Zadrożny, prezes TUZ.
O nawiązaniu współpracy TUZ Ubezpieczenia z Global Assistance można przeczytać w artykule pt. „TUZ Ubezpieczenia zapewnił Klientom GLOBALny Assistance”, który w ubiegłym roku ukazał się pod tytułem „TUZ działa GLOBALnie”.
Poniżej szczegółowy zakres wsparcia przez naszą Infolinię.
Zdrowie. „Centrum informacji TUZ Ubezpieczenia na temat koronawirusa” oferuje
Udzielenie informacji dotyczących:
- zachowania zasad higieny w czasach COVID19,
- objawów mogących świadczyć o zarażeniu COVID19,
- przeciwdziałaniu zakażeniu COVID19,
- listy potrzebnych i przydatnych nr telefonów w sytuacji podejrzenia COVID19.
Możliwość świadczenia usług Concierge medycznego:
- dane całodobowych aptek, dane dotyczące dostępności leku w najbliższych aptekach,
- dane dotyczące wskazania najbliższej czynnej placówki medycznej,
- świadczenia informacyjne,
- organizacja odpłatnych telekonsultacji z lekarzem, psychologiem, dietetykiem.
Wsparcie praktyczną wiedzą w zakresie radzenia sobie ze stresem, izolacją:
- wskazanie technik mindfulness, technik relaksacyjnych, technik radzenia sobie ze stresem itp.,
- możliwość usług Concierge Psychologicznego w zakresie kontaktowania osoby potrzebującej z psychologami, trenerami personalnymi itp.
Prawo. „Centrum informacji TUZ Ubezpieczenia na temat koronawirusa” oferuje
Konsultant posiada dane dotyczące wszystkich najaktualniejszych informacji na temat wprowadzonych przez Rząd w związku z epidemią koronawirusa, zakazów, ograniczeń, zaleceń lub nakazów.
Konsultant, dzięki posiadanej wiedzy i materiałom, jest w stanie szczegółowo i w satysfakcjonujący sposób wytłumaczyć osobie zainteresowanej, na czym dokładnie polega wprowadzony zakaz lub ograniczenie.
Udzielając informacji, konsultant bazuje jedynie na oficjalnych, rządowych źródłach, w związku z czym przekazywana przez niego wiedza jest usystematyzowana i pozbawiona błędów lub nieścisłości, co w sytuacji panującej epidemiii wszechobecnego chaosu informacyjnego, ma niezwykle duże znaczenie dla odbiorców tych informacji.
Lifestyle, czy sposób spędzania czasu wolnego. „Centrum informacji TUZ Ubezpieczenia na temat koronawirusa” oferuje
Konsultant udziela porad z różnych obszarów życia.Odpowiada na pytania, które mogą dotyczyć:
- sposobów na spędzanie wspólnego czasu wolnego z dziećmi,
- sposobów na naukę w domu przez zabawę,
- bezpiecznych zakupów,
- rozrywki online,
- motywacji do działania,
- rekomendacji książek, filmów czy gier planszowych,
- rad dotyczących ubioru,
- rad dotyczących urody.
21-04-2020
Ponad tysiąc Agentów zgłosiło się do TUZ po pomoc
Dwa razy więcej zgłoszeń niż oczekiwaliśmy – taki jest odzew Agentów na naszą akcję pod hasłem „PEŁNY PAKIET POMOCY DLA AGENTA”.
Akcja został przyjęta tak pozytywnie, że zapas maseczek, rękawiczek i płynów do dezynfekcji został wyczerpany błyskawicznie. Pakiet jest aktywny od 21 kwietnia do 30 czerwca – ogłosiliśmy to w piątek 17 kwietnia, ale do wtorku, czyli w niespełna trzy dni robocze, do akcji zarejestrowało się ponad tysiąc Agentów z całej Polski.
Zapas zestawów profilaktycznych i budżet zaplanowany na ich zakup zostały wyczerpane już 21 kwietnia, dlatego link z rejestracją do akcji został wyłączony. Zgodnie z naszą deklaracją wszyscy Agenci, którzy sprzedali w tym roku chociaż jedną polisę TUZ i zarejestrowali się poprzez wypełnienie ankiety, w okresie przynajmniej do 30 czerwca będą wynagradzani wyższą prowizją za sprzedaż naszych polis i otrzymają zestawy profilaktyczne.
- Liczba zgłoszeń do „Pełnego Pakietu Pomocy dla Agenta” pokazuje jak bardzo Agenci potrzebują wsparcia w tej trudnej sytuacji, jaką spowodował koronawirus. Cieszę się, że możemy pomóc i że pomagamy – mówi Piotr Zadrożny, prezes TUZ.
17-04-2020
Zwiększamy prowizję dla Agentów oddając naszą marżę
„Pełny Pakiet Pomocy dla Agenta” to specjalna akcja przygotowana przez TUZ Ubezpieczenia z myślą o Agentach, którzy mocno odczuli skutki ograniczeń spowodowanych koronawirusem.
PREZENTACJA DO POBRANIA
„Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” – brzmi stare polskie przysłowie. Koronawirus i spowodowane nim zagrożenia oraz nakazy, zakazy i ograniczenia sprawiły, że sytuacja stała się trudna dla wielu osób, także dla wielu Agentów. Wiemy o tym i dlatego postanowiliśmy pomóc.
Szanowni Agenci,
z myślą o Was i specjalnie dla Was, Agentach działających lokalnie, najbardziej zagrożonych sytuacją, stworzyliśmy „Pełny Pakiet Pomocy dla Agenta”. Może z niego skorzystać każdy Agent, który w tym roku sprzedał chociaż jedną polisę TUZ Ubezpieczenia i zarejestruje się poprzez wypełnienie Ankiety.
W ramach pakietu:
dajemy Wam możliwość otrzymania znacznie wyższej prowizji,
przekazujemy Wam maseczki, rękawiczki i płyny do dezynfekcji,
umożliwiamy zdalne zawieranie polis,
oferujemy tańsze ubezpieczenia i sprzedaż w 12 ratach,
a także proponujemy inne udogodnienia, które mogą i powinny Wam pomóc przetrwać ten trudny okres.
Wierzymy, że dzięki „PPP dla Agenta” bieda Was i nas nie dopadnie, a przysłowie zaczynające się od trzech słów na „P” zmieni swoje zakończenie na happy end: Prawdziwych Przyjaciół Poznaje się w TUZ-ie.
– Wyjątkowe sytuacje wymagają wyjątkowych decyzji. Podjęliśmy takie. Postanowiliśmy oddać Agentom naszą marżę, a nawet więcej. Jestem przekonany, że razem pokonamy ten kryzys – mówi Dawid Piasecki, członek Zarządu odpowiedzialny za pion sprzedaży TUZ Ubezpieczenia.
Pakiet będzie aktywny od 21 kwietnia przynajmniej do 30 czerwca.
PREZENTACJA DO POBRANIA
LINK AKTYWNY DO ANKIETY – KLIKNIJ: https://tiny.pl/7xhxt
14-04-2020
UKNF zagwarantuje stabilność branży ubezpieczeniowej w dobie koronawirusa
Wybuch i rozwój epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 doprowadził wiele małych i średnich przedsiębiorstw do niezwykle trudnej sytuacji finansowej, której skutki będą odczuwalne jeszcze przez wiele miesięcy, a może nawet lat. Wiele firm z branży ubezpieczeniowej zalicza się właśnie do sektora MŚP. Jakie nowe regulacje i modyfikację dotychczasowych wprowadził UKNF, aby wesprzeć towarzystwa ubezpieczeniowe w tym trudnym czasie?
Jak sektor MŚP zareagował na rozwój epidemii?
Już dziś wiadomo, że na kryzysie związanym z epidemią koronawirusa najbardziej ucierpią firmy z branży turystycznej, transportowej, eventowej, a także część handlu i usług np. kosmetycznych, fryzjerskich. Na początku marca bieżącego roku, Rzetelna Firma zleciła agencji IMAS International przeprowadzenie badania mającego na celu sprawdzenie, jak w obecnej sytuacji radzą sobie wspomniane wyżej branże. Okazało się, że w co trzecim przedsiębiorstwie zanotowano spadek sprzedaży i produkcji, a prawie 39% już na początku marca odczuło różne negatywne skutki rozprzestrzeniania się wirusa i nałożonych w tego powodu restrykcji. 37,5% przebadanych firm musiało podnieść koszty prowadzenia działalności.
Z przeprowadzonego badania wynika także, że aż 57% firm boi się ograniczenia sprzedaży przez zmniejszenie popytu, a 51% obawia się braku rąk do pracy. Zważywszy na to, że towarzystwa ubezpieczeniowe w dużej mierze zaliczają się do sektora MŚP warto zapytać, czy mają się czego obawiać w związku z epidemią? Czy sprzedaż takich produktów, jak ubezpieczenie domu i mieszkania, ubezpieczenie samochodu będzie utrzymywała się na niezmiennym poziomie? A jeżeli nie, to jaki pomysł na pomoc branży ubezpieczeniowej ma UKNF?
Czym jest Pakiet Impulsów Nadzorczych?
Jak się okazuje, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) wypracował szereg działań, których zadaniem jest ochrona interesów klientów firm ubezpieczeniowych, a także zmniejszenie negatywnego wpływu, jaki rozwój epidemii mógłby wywrzeć na stabilność polskiego sektora ubezpieczeń. Przygotowany został między innymi Pakiet Impulsów Nadzorczych na Rzecz Bezpieczeństwa i Rozwoju. Jego zadaniem jest przede wszystkim pomoc w utrzymaniu wypłacalności towarzystw ubezpieczeniowych, a tym samym wsparcie w wywiązywaniu się z postanowień umów zawartych z klientami. Jednym ze sposobów, dzięki któremu branża pozostanie stabilna, jest umożliwienie zdalnego podpisywania polis ubezpieczeniowych (telefon, mail, internet), po wyrażeniu na to zgody przez klienta.
Dodatkowo, UKNF obniży próg kapitałowy oraz zaproponuje sprawniejsze zatwierdzanie przez organ nadzoru uzupełniających środków własnych. Towarzystwa ubezpieczeniowe będą mogły liczyć także na szybszą ścieżkę na drodze do zatwierdzenia przez organ nadzoru miar LTG oraz na zniesienie wymogu stosowania maksymalnej stopy technicznej, co wynikało dotychczas z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów.
Jakie zmiany w bieżącym nadzorze ze strony UKNF?
Oprócz wskazanych wyżej usprawnień w funkcjonowaniu organu nadzoru na korzyść sektora ubezpieczeniowego, UKNF zdecydował się na zawieszenie lub zmniejszenie intensywności kontroli prowadzonych dotychczas w firmach ubezpieczeniowych. Te najważniejsze, jeżeli będą się odbywać, to w miarę możliwości drogą elektroniczną. Dodatkowo, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zwolnił towarzystwa ubezpieczeniowe z konieczności raportowania szczegółowych danych w zakresie UFK, a także innych obowiązków sprawozdawczych. UKNF chce w tym aspekcie uwzględnić indywidualne możliwości organizacyjne i kadrowe każdego ubezpieczyciela.
W związku z tym, że wprowadzono możliwość zdalnego zawierania umów ubezpieczeniowych z klientami, dokumentacja związana z tymi działaniami będzie mogła być archiwizowana również w formie elektronicznej. Będą to nagrania rozmów telefonicznych, korespondencja na poczcie e-mail, czy elektroniczny obraz uzupełnionego przez ubezpieczającego formularza. Wprowadzenie tych możliwości archiwizacyjnych jest szczególnie ważne z perspektywy klienta. Dzięki temu, zyska on bowiem pewność w zakresie wiarygodności zdalnego korzystania z oferty ubezpieczyciela.
UKNF wyraził jednocześnie nadzieję, że zaproponowane rozwiązania pozwolą podmiotom ubezpieczeniowym na takie zorganizowanie pracy i relacji z klientami, że będą się one mogły odbywać z podobną skutecznością, jak dotychczas. Dodatkowo, wdrożony zestaw narzędzi powinien pozwolić zarządom towarzystw ubezpieczeniowych na odpowiednie reagowanie w sytuacjach kryzysowych i przywracanie płynności organizacyjnej.
Digitalizacja branży odpowiedzią na walkę z kryzysem?
Z powyższego podsumowania zestawu wdrożeń zaproponowanych branży ubezpieczeniowej przez UKNF, wyłania się konieczność przeniesienia kanałów kontaktu z klientem na drogę elektroniczną. Okazuje się bowiem, że dzięki uruchomieniu możliwości zdalnego wyboru polisy i podpisania umowy, czy też podjęcia działań z zakresu likwidacji szkód, nawet podczas postępującej izolacji społeczeństw, sektor ubezpieczeniowy może nadal działać sprawnie. Czy to oznacza, że rozwój digitalizacji w tej branży to jedyny słuszny kierunek?
Z pewnością niezwykle ważne jest, aby towarzystwa ubezpieczeniowe korzystały z wielu dostępnych obecnie kanałów komunikacji z klientami. Wynika to choćby ze specyfiki usług ubezpieczeniowych, z których korzystają nierzadko osoby unieruchomione, po wypadkach komunikacyjnych lub znajdujące się w sytuacji, która uniemożliwia im dotarcie do oddziału ubezpieczyciela. Na względzie należy też mieć fakt zmieniającego się trybu życia społeczeństw. Coraz więcej osób wyraża bowiem oczekiwanie, że właściwie każdą sprawę będą mogli załatwić na odległość.
Trzeba jednak pamiętać, że konsultacje dotyczące zakresu polisy ubezpieczeniowej, czy indywidualne dopasowanie jej zapisów do potrzeb klienta mogą okazać się bardziej skuteczne podczas tradycyjnej wizyty w oddziale oraz rozmowy z doradcą. Wiele osób nadal chętnie wybiera tę formę kontaktu.
Czy sytuacja w polskim sektorze ubezpieczeń jest stabilna?
W obliczu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 klienci towarzystw ubezpieczeniowych mogli zacząć zadawać pytania o bezpieczeństwo realizacji swoich polis i wypłacalność ubezpieczycieli. Zastępca przewodniczącego KNF nadzorująca Pion Nadzoru Ubezpieczeniowego Dagmara Wieczorek-Bartczak zapewniła, że firmy ubezpieczeniowe mają zabezpieczony kapitał na poczet realizacji zobowiązań i wypłaty świadczeń objętych umowami z klientami. Wynika z tego, że cały sektor ubezpieczeniowy, a więc także TUW TUZ, znajduje się w stabilnej sytuacji pozwalającej na sprawne działanie z korzyścią dla swoich klientów.
19-02-2020
Andrzej Strejlau, twarz marki TUZ Ubezpieczenia, kończy 80 lat
Mądrość, uczciwość i życiowe doświadczenie – te cechy słynnego trenera i komentatora telewizyjnego sprawiły, że Zarząd TUZ TUW postanowił powierzyć Andrzejowi Strejlauowi rolę ambasadora marki TUZ Ubezpieczenia. Legendarny trener piłkarski i komentator telewizyjny od kilku miesięcy jest ubezpieczony w TUZ.
– Z wiekiem coraz więcej wiem, coraz więcej rozumiem, więc wybieram też coraz lepiej – tłumaczy Andrzej Strejlau.
– Pan Strejlau wybrał nasze polisy ubezpieczeniowe, a my wybraliśmy Pana Andrzeja, ponieważ jego uczciwość jest dla nas niezwykle ważna – mówi Piotr Zadrożny, prezes TUZ.
Andrzej Strejlau jest jednym z najsłynniejszych trenerów w historii piłki nożnej, a zarazem jednym z najpopularniejszych komentatorów telewizyjnych. Różne stacje telewizyjne od lat zapraszają go do studia jako eksperta lub komentatora, bo telewidzowie bardzo lubią słuchać jego wypowiedzi wygłaszanych charakterystycznym i łatwo rozpoznawalnym głosem. Z tego powodu powstał nawet dowcip.
W tej historyjce Andrzej Strejlau wsiada do taksówki, gdzie kierowca go pyta: „Panie Andrzeju, dokąd jedziemy tym razem?”. Strejlau odpowiada: „Wszystko jedno”. Taksówkarz zdziwiony mówi: „Jak to? Do której telewizji mam jechać?”. Strejlau z uśmiechem: „Wszystko jedno, wszędzie mnie potrzebują.”.
W latach 70. XX wieku, gdy reprezentacja Polski w piłce nożnej odnosiła pierwsze wielkie sukcesy, Andrzej Strejlau był asystentem słynnego trenera Kazimierza Górskiego. Z czasem sam Strejlau doczekał się nominacji na trenera selekcjonera reprezentacji narodowej. Pracował też w klubach, zarówno polskich, jak iw Grecji, Islandii i Chinach. Obecni polscy trenerzy mogą tylko pomarzyć o podobnej karierze.
Andrzej Strejlau jest uznawany za symbol uczciwości w różnych środowiskach. To szczególnie cenne zważywszy na fakt, że przez dziesięciolecia pracował w środowisku piłkarskim, niezwykle narażonym na korupcję.
"Andrzej Strejlau to pierwszy trener, któremu nie mogę nic zarzucić. Jest obiektywny, uczciwy, nie faworyzuje nikogo. Nie ma lepszego fachowca w Polsce. Nie zmienię mojej opinii o nim nawet wtedy, jeśli nie powoła mnie już do reprezentacji" – powiedział kiedyś Dariusz Dziekanowski, słynny przed laty piłkarz Legii Warszawa, Widzewa Łódź i Celticu Glasgow, reprezentant Polski, którego Jerzy Chromik zacytował w swojej książce pt. "On, Strejlau".
Jak to się stało, że twarzą TUZ Ubezpieczenia nie został żaden popularny aktor czy słynna piosenkarka, ani inny celebryta, lecz blisko 80-letni Andrzej Strejlau?
– To było trochę jak olśnienie. Zanim do niego doszło długo zastanawialiśmy się i szukaliśmy odpowiedniej osoby, która pasowałaby zarówno do branży ubezpieczeniowej, jak i konkretnie do naszej firmy – opowiada Piotr Zadrożny. – Chcieliśmy się związać z osobą uczciwą, o nienagannej reputacji, symbolem prawości, ale zarazem z osobą bardzo doświadczoną, czyli raczej starszą. Być może wiele innych osób cieszy się większą popularnością, być może są bardziej rozpoznawalne, ale to właśnie Pan Andrzej Strejlau jest postrzegany jako symbol uczciwości. Oczywiście o wielu osobach można powiedzieć, że są uczciwe, że mają nieposzlakowaną reputację, tyle że niewiele jest osób, które pozostały uczciwe mimo kilkudziesięciu lat pracy w branży niezwykle narażonej na korupcję. Pan Andrzej Strejlau jest właśnie taką osobą. Można powiedzieć, że połączyła nas właśnie uczciwość.
Czy bardziej odpowiednią osobą do promowania marki TUZ Ubezpieczenia nie byłby ktoś młodszy? – My nie sprzedajemy modnych ubrań, ekskluzywnych kosmetyków. My proponujemy ubezpieczenia – tłumaczy prezes Zadrożny.– Mądry wybór polisy nie kojarzy się z młodością, raczej wręcz przeciwnie: młodość może być kojarzona z ryzykiem, odrobiną szaleństwa, niekoniecznie z rozsądkiem i odpowiedzialnością. Najlepsze ubezpieczenia łatwiej wybrać mając odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Pan Strejlau je ma i jest ubezpieczony w TUZ-ie. To dla nas bardzo ważne, ponieważ w ubezpieczeniach i w ogóle w finansach uczciwość jest czymś absolutnie fundamentalnym. Przez kilkadziesiąt lat swoją mądrością i doświadczeniem Pan Strejlau konsekwentnie udowadniał, że zasługuje na szczególny szacunek i zaufanie – podkreśla Piotr Zadrożny.
Panie Andrzeju, z okazji 80. urodzin życzymy Panu zdrowia, szczęścia i jeszcze wielu lat w takiej formie fizyczno-intelektualnej, którą zadziwia Pan nawet znacznie młodszych od siebie.
20-01-2020
Wywiad Prezesa Piotra Zadrożnego w Gazecie Ubezpieczeniowej
„Trzeba pracować nad tym, żeby Polacy lepiej rozumieli istotę i potrzebę ubezpieczeń” – mówi Piotr Zadrożny, prezes TUZ Ubezpieczenia, w całostronicowym i wyjątkowym wywiadzie, który ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” z okazji przyznania Zadrożnemu tytułu „Menedżer Roku Ubezpieczeń 2019”.
„Co dla Pana oznacza ta nagroda?” – tak brzmi pierwsze pytanie Aleksandry E. Wysockiej, redaktor naczelnej „Gazety Ubezpieczeniowej. Piotr Zadrożny odpowiada między innymi: „Tytuł Menedżer Roku oznacza dla nas, że to była najlepiej wykonana praca na rynku ubezpieczeniowym”.
Dalej prezes TUZ sporo miejsca i uwagi poświęca agentom ubezpieczeniowym. Wspomina o agentach, którzy dzwonili do niego z gratulacjami i dumni, że pracują z TUZ-em. „I to jest bardzo miłe, bo w ubezpieczeniach sprzedaje się poprzez relacje i zaufanie do marki. Ale za marką stoją ludzie, więc jeśli agenci mówią, że cieszą się, że pracują z nami, z TUZ, to znaczy że doceniają, jacy ludzie tutaj pracują. Nasi pracownicy też się cieszą, bo fajnie jest pracować w fajnej firmie, a fajna firma to taka, która jest doceniana przez innych. Wyróżnienie formalnie jest dla mnie, ale wszyscy w TUZ-ie dobrze wiemy, że to sukces zespołu. Menedżer Roku to my, nie tylko ja” – zaznacza rozmówca „Gazety Ubezpieczeniowej”.
„TUZ jest firmą unikalną i lubianą przez agentów” – przyznaje Zadrożny. „Myślę, że dzięki temu przeszliśmy przez ciężkie czasy – razem z naszymi agentami. Dzięki temu, że zostali z nami, że nam ufają i wierzą, że idziemy mocno do przodu. Jest wiele komponentów tego sukcesu, ale to przede wszystkim ludzie. To oni nam pomagają, to oni tworzą sukces” – podkreśla prezes TUZ Ubezpieczenia.
Zapytany o wizję rozwoju, Zadrożny informuje o planie podwojenia przypisu składki do roku 2023. „TUZ to firma młodsza i mniejsza od starych gigantów rynku, ale za to bardzo dynamiczna. Jesteśmy szybcy i elastyczni, dzięki temu dostosowujemy naszą ofertę do potrzeb agentów, brokerów i klientów, a jednocześnie wprowadzamy nowoczesne technologie. W tym kierunku zamierzamy się rozwijać.” – tak TUZ-a opisuje Menedżer Roku 2019. I dodaje: „Chciałbym potęgować to wrażenie, przekonanie czy wiedzę, że TUZ to firma godna zaufania, uczciwa i bezpieczna”.
„W jakim kierunku powinien rozwijać się rynek ubezpieczeń w Polsce?” – brzmi ostatnie pytanie wywiadu.
„U nas problemem jest to, że klienci (…) niewiele pieniędzy przeznaczają na ubezpieczenia dobrowolne – zarówno życiowe, jak i majątkowe. I nad tym trzeba pracować, żeby Polacy lepiej rozumieli istotę i potrzebę ubezpieczeń. Trzeba edukować, aby kształtować w Polakach chęć lub potrzebę ubezpieczania się, rozwijać poczucie świadomości, że są ubezpieczeni i co to dla nich oznacza, a także pobudzać lub wspierać chęć wydatkowania środków na wznowienia lub nowe ubezpieczenia” – apeluje prezes TUZ Ubezpieczenia.
Cały wywiad można przeczytać w numerze 3 (1079) tygodnika „Gazety Ubezpieczeniowej”, który ukazał się z datą 20-26.01.2020. E-wydanie można kupić klikając w link.
09-01-2020
Zaopiekujemy się Twoim samochodem
Masz problem z samochodem? Chcesz wykonać przegląd? Zmienić olej? Miałeś wypadek? AUTO CONCIERGE to nowy produkt TUZ Ubezpieczenia.
Dzięki niemu zaoszczędzisz swój czas, gdyż wszystkie powyższe czynności przebiegną łatwo i błyskawicznie.
W ramach AUTO CONCIERGE zapewnimy Ci:
organizację pomocy w zakresie naprawy samochodu oraz naprawy opon;
12-miesięczną gwarancję na dokonane naprawy i wymieniane części;
dedykowanego opiekuna, który zawsze jest do Twojej dyspozycji;
sprawną obsługę Twojego zgłoszenia;
rabaty na usługi serwisowe i części;
pomoc informacyjną w razie awarii, wypadku lub codziennej eksploatacji pojazdu.
Nie czekaj, sprawdź ubezpieczenie AUTO CONCIERGE u swojego Agenta!
#TUZ #ubezpieczenia #oTUZto